Επειδή προφανώς θα πάω και φέτος στην Πάρο, ελπίζω το αρχαιολογικό μουσείο να είναι σε καλύτερη κατάσταση. Δεν είναι δυνατόν να έχει ευρήματα, όπως είναι οι πλάκες από το ηρώο του Αρχίλοχου, το άγαλμα της Γοργούς ή ο εικονιζόμενος  δίσκος και να πρέπει να γονατίσεις ή να σταθείς στις μύτες, για να διαβάζεις τις ξεθωριασμένες ταμπέλες.

Το μουσείο δεσπόζει σε κεντρικότατο σημείο της Παροικιάς. Είναι όμορφο. Αλλά χτίστηκε το 1960 και παραμένει σε εκείνη την εποχή. Τα εκθέματα είναι προχείρως στημένα, πολύ εκτεθειμένα εντός και εκτός περιβόλου- και δεν είμαι βέβαιος πως είναι ορθώς συντηρημένα. Κλιματισμό δεν είδα. Ούτε υποδομές ΑΜΕΑ, ούτε ψηφιακά εργαλεία, ούτε πωλητήριο ούτε σελίδα στο ίντερνετ, στην ουσία. Είναι ντροπή. Τι περιμένουν δηλαδή οι Παριανοί για να το φτιάξουν; Δεν υπάρχουν εθνικοί πόροι; Δεν υπάρχει το ΕΣΠΑ; Οι Θηβαίοι με το σούπερ μουσείο τους, έχουν περισσότερα χρήματα ή μεγαλύτερη επιρροή; Ελάτε τώρα.

Κάποτε η Πάρος ήταν ένας φτωχός τόπος. Το 1982, ο Δήμος δεν είχε αρκετά χρήματα για να φτιάξει αθλητικές και άλλες υποδομές. Τότε, λοιπόν, εμφανίστηκε ο γιος του φαροφύλακα και πρόσφερε τις εισπράξεις από το διπλό δίσκο, τον οποίο επί 40 χρόνια ακούει όλη η Ελλάδα. Δώρισε δηλαδή κάτι εκατομμύρια, σε σημερινές τιμές. Και περιορίζομαι σε αυτήν μόνο την αναφορά, για να μη φέρω σε δύσκολη θέση κανέναν. Επομένως, στην Πάρο του 1982, δεν υπήρχαν λεφτά, αλλά υπήρχε φιλότιμο.

Σήμερα, η Πάρος είναι ένας πλούσιος τόπος. Το 2019 είχε 1.020.000 αφίξεις και τζίρο μίνιμουμ 612 εκ. ευρώ. Δεν υπάρχει ένας καραβοκύρης, ένας ξενοδόχος, ένας εστιάτορας, ένας γυμνασιάρχης, ένας σύλλογος Παριανών, να πάρει πάνω του το έργο του Αρχαιολογικού Μουσείου; Να μιλήσει στο Δήμαρχο, στους βουλευτές, στην Εφορία Αρχαιοτήτων, στο Υπουργείο;

Αν μη τί άλλο, τουλάχιστον για να εμπλουτιστεί το τοπικό τουριστικό προϊόν. Όχι, είμαι βέβαιος πως υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι Παριανοί, αλλά θα πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα.

*Ο Νίκος Σωτηρόπουλος είναι Δικηγόρος παρ´Αρείω Πάγω,LLM, ΜΔΕ