Προχωρά με τις αδειοδοτήσεις η εταιρεία - Η εταιρεία έχει υποβάλει προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο
Μία από τις κρίσιμες εγκρίσεις για την αξιοποίηση των 327 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της στην Πάρο έχει μπροστά η ΕΚΤΕΡ, η οποία, σε αυτή τη συγκυρία προχωρά το μακρύ δρόμο των αδειοδοτήσεων για το μεγάλο project που προωθεί εδώ και χρόνια σε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς των Κυκλάδων.
Η εταιρεία έχει υποβάλει προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που αφορά τις εκτάσεις ιδιοκτησίας της στο νησί. Πρόκειται για συνολικά 327 στρέμματα που έχουν αγοραστεί πριν αρκετά χρόνια (οι πρώτες μεγάλες αγορές είχαν γίνει ήδη από τις αρχές της δεκαετία του ’00), με την εταιρεία να δηλώνει ότι θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός «ήπιου τουριστικού συγκροτήματος». Το θέμα έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί άμεσα στο ΚΑΣ, όπως άλλωστε προβλέπεται σε αυτού του είδους τις επενδύσεις για τις οποίες θα πρέπει να λαμβάνονται οι απαραίτητες εγκρίσεις σε σχέση με τυχόν αρχαιολογικά ζητήματα.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανάπτυξη 12.000 τ.μ., με τουριστικές κατοικίες, ενώ σε προηγούμενες -ουκ ολίγες- αιτιάσεις που έχουν εκφραστεί κατά καιρούς για την επένδυση από τοπικούς και λοιπούς φορείς με το σκεπτικό της αποφυγής υπέρμετρης δόμησης στο νησί, το αντεπιχείρημα από πλευράς των επενδυτών είναι ότι επιλέγεται η λύση «των ήπιων όρων δόμησης με ευαισθησία στην προστασία του περιβάλλοντος, σεβασμό στον χαρακτήρα του νησιού, την κοινωνία του και τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου».
Τα 327 στρέμματα που σκοπεύει να αξιοποιήσει η εταιρεία βρίσκονται στη θέση «Κολυμπήθρες» της δημοτικής κοινότητας Νάουσας, σε μία περιοχή που παρουσιάζει εσχάτως μεγάλη ανάπτυξη, δεδομένου ότι η Πάρος ήδη φιγουράρει τα τελευταία χρόνια ως το νέο «hot spot» των Κυκλάδων μετά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, εν όψει μάλιστα και της περαιτέρω αναβάθμισης του αεροδρομίου. Για τη συγκεκριμένη επένδυση ο δήμος είχε γνωμοδοτήσει προ τετραετίας αρνητικά για να ακολουθήσει στη συνέχεια νέα, θετική γνωμοδότηση, μετά και την επανυποβολή της σχετικής πρότασης από την εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι έχει επιλέξει να προχωρήσει σε μικρότερη δόμηση 12.000 τ.μ. έναντι αυτής που θεωρητικά μπορούσε να διεκδικήσει π.χ. για 44.000 τ.μ..
Σημειωτέον ότι η εταιρεία το περασμένο καλοκαίρι κηρύχθηκε ανάδοχος, με έκπτωση 31,16% στην κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου Πάρου (αρχικού προϋπολογισμού 46,2 εκατ. ευρώ), «το οποίο βρίσκεται στη διαδικασία προσφυγών για την συμβασιοποίησή του», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην έκθεση της διοίκησης με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021.
Το έργο του αεροδρομίου αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στο νησί με οφέλη, «την άμεση βελτίωση συνδεσιμότητας της Πάρου με την ηπειρωτική χώρα και το εξωτερικό αλλά και τη διεύρυνση της τουριστικής αγοράς του εσωτερικού και του εξωτερικού, την αύξηση της απασχόλησης με τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν τόσο κατά την εκτέλεση των έργων, όσο και κατά τη λειτουργία του αεροδρομίου καθώς και την προσέλκυση νέων επενδύσεων στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης και της προστασίας της ιδιαίτερης τοπικής φυσιογνωμίας».
Ως προς τις επιδόσεις του νησιού φέτος ανήκει στους προορισμούς που «άγγιξαν» το καλοκαίρι τα νούμερα του 2019. Ενδεικτικά για τον Αύγουστο, οι αεροπορικές αφίξεις ήταν 22.446, έναντι 22.823 επισκεπτών από αέρος τον Αύγουστο του 2019, ενώ μεγαλύτερος πάνω από 10% ήταν ο αριθμός των πτήσεων έναντι του 2019, στις 504 από 451 τον Αύγουστο προ πανδημίας.
Ποια είναι η "ΕΚΤΕΡ
Η ΕΚΤΕΡ είναι μια πολύ μεγάλη τεχνική εταιρία που αναλαμβάνει κυρίως δημόσια έργα και ως εκ τούτου έχει υψηλότατο τζίρο. Ιδρύθηκε το 1959 και το 1994 εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Δραστηριοποιείται κυρίως στην Ελλάδα, τη Ρουμανία και τα Βαλκάνια και έχει έντονη κοινωνική δράση. Βάσει ΓΕΜΗ ανήκει κατά πλειοψηφία στην ΝΙΚΙΑΣ ΑΕ και στην ΠΟΛΥΚΡΑΤΗΣ ΑΕ (αμφότερες τεχνικές εταιρίες), στον Άγγελο Παπαγεωργίου, στον Αθανάσιο Σίψα και στον Κωνσταντίνο Στούμπο. Εκτελεστικός πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος είναι ο Αθανάσιος Σίψας, γνωστός κατασκευαστής των Αθηνών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική αξία των εκτελεσθέντων έργων της εταιρείας φτάνει το 1 δις ευρώ, ενώ η εταιρεία κατέχει το εθνικό ρεκόρ κατασκευής κτιρίου ΜΕΘ, μόλις σε 60 ημέρες.
Πηγή: newmoney.gr protothema.gr