Για μια ακόμα φορά οι Δυτικές Κυκλάδες περνάνε έναν ακόμα βαρύ ακτοπλοϊκό χειμώνα. Θύματα της αυτορρύθμισης της αγοράς τα νησιά μας, βρίσκονται εγκαταλελειμμένα από άποψη ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, αφού και οι ελπίδες για το δεύτερο πλοίο που θα δρομολογούνταν, το πλοίο “Άνεμος”, μετακινήθηκε προς το Βόρειο Αιγαίο, προφανώς για να μπαλώσει ανυπέρβλητα κενά της εκεί περιοχής.
Έτσι η ανταμοιβή της πανίσχυρης κυβέρνησης του 41% προς τους δυτικοκυκλαδίτες, είναι η απομόνωση τους ή στην καλύτερη περίπτωση μια αφόρητη ταλαιπωρία τους στις μετακινήσεις ακόμα και για ιατρικούς λόγους, αλλά και η δυσκολία της μετακίνησης εμπορευμάτων προς και από τον Πειραιά, αφού η χωρητικότητα στο ένα και μοναδικό πλοίο “Αδαμάντιος Κοραής” είναι ανεπαρκής για να χωρέσουν τα φορτηγά στα τέσσερα δρομολόγια της εβδομάδας.
Με δεδομένη και την κατάργηση της γραμμής Μήλος – Κρήτη, η ακτοπλοϊκή πλέον διασύνδεση κατά τους χειμερινούς μήνες, καθίσταται όχι απλώς προβληματική αλλά μας γυρίζει δεκαετίες πίσω. Ακόμα βεβαίως θυμόμαστε τη δήθεν επαναφορά της διασύνδεσης με την Κρήτη, όταν ο κ. Βρούτσης λίγο διάστημα πριν τις εθνικές εκλογές, είχε υποσχεθεί περιχαρής στους κοινωνικούς φορείς της Μήλου, την άμεση επίλυση του θέματος.
Η Νέα Αριστερά, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που συνειδητά έχει προχωρήσει σε αυτές τις επιλογές, επισημαίνει ότι θα σταθεί αλληλέγγυα στους αγώνες των κατοίκων για περισσότερα και πυκνότερα δρομολόγια.
Απαιτείται:
1. Συνολικότερη αναθεώρηση της ακτοπλοϊκής πολιτικής, με εκπόνηση ενός μόνιμου χάρτη ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων από και προς τις νησιωτικές περιοχές, αλλά και μεταξύ τους.
2. Σε πρώτη φάση και επειγόντως μια συνολική κρατική παρέμβαση αναδιάταξης και ενίσχυσης των επιδοτούμενων γραμμών.
3. Γενναία στήριξη του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Aποκατάσταση του ρυθμού πληρωμών ώστε αυτές να γίνονται κάθε μήνα όπως όταν πρωτοθεσπίστηκε και όχι με καθυστέρηση που ξεπερνάει τον ένα χρόνο όπως τώρα. Να μην επιτρέψουμε να καταργηθεί με τη δικαιολογία της αντικατάστασής του από την «κάρτα νησιώτη».