Μύκονος: Πουλήθηκε το τελευταίο κάμπινγκ και θα γίνει πεντάστερο από τον επιχειρηματία Παπαλέκα
Εκλεισε και ο τελευταίος μεγάλος κατασκηνωτικός χώρος του νησιού στη θέση Παράγκα - Τα σχέδια για την πολυτελή ξενοδοχειακή μονάδα που θα σηκωθεί στη θέση του - Η εμπλοκή του επιχειρηματία Γιάννη Παπαλέκα και το όραμά του για τη δημιουργία εντυπωσιακού beach bar - Ποιες άλλες μεγάλες επενδύσεις τρέχουν στις παραλίες-φιλέτα
Πολλοί αγνοούν την ύπαρξη κάμπινγκ στο νησί των εξάλιτρων Μoet & Chandon, οι οποίες χύνονται επιδεικτικά στην άμμο, και των Range Rover, που ως επί το πλείστον ευθύνονται για το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους του νησιού. Ωστόσο, ο τουρισμός με σκηνή και υπνόσακο δεν είναι κάτι άγνωστο στους Μυκονιάτες, απλώς τώρα τελειώνει.
Οι παλιότεροι θυμούνται ότι κάπου μεταξύ 1968-1969 η παραλία Καλαμοπόδι βαφτίστηκε «Paradise» κι εκεί λειτούργησε το πρώτο κάμπινγκ της Μυκόνου, από τον Αναστάσιο Δακτυλίδη, τον γνωστό πλέον Φρέντι. Σε εκείνον τον γαλαζοπράσινο παράδεισο πολλοί γυμνιστές ξέφευγαν από το κυνήγι των αστυνομικών χάρη στα ευρηματικά τους τρικ.
Αλλά και ο Γιαλός τη δεκαετία του 1970 ήταν γεμάτος από τουρίστες που κοιμόντουσαν μέσα σε αναπαυτικούς υπνόσακους κάτω από τα αστέρια. Ο Μυκονιάτης Δημήτρης Κουτσούκος θυμάται ότι εκείνη την εποχή είχε ανοίξει στην Ψαρού η ταβέρνα του Γιάννη Καρούτσου και πως μαζί με έναν φίλο του ψαρά πήγαιναν στην παραλία της Παράγκας και έβαζαν δίχτυ για μικρό ψαράκι που κατέληγε στο τηγάνι της ταβέρνας. Θυμάται ακόμη ότι η μυρωδιά από το χασίσι που κάπνιζαν οι χίπηδες κατασκηνωτές απλωνόταν παντού και μαστούρωναν όλοι, ακόμη και τα ψάρια!
Μάλιστα, προς τα τέλη της δεκαετίας του ’80, αρχές του ’90, τότε που το νησί ήταν ακόμα προσιτό για την τσέπη του μέσου Ελληνα, στα νότια, στην παραλία της Παράγκας, το «Mykonos Camping», χτισμένο σε πανοραμικό σημείο με μαγευτική, απεριόριστη θέα στη θάλασσα, αποτέλεσε για αρκετά χρόνια, όπως άλλωστε και το «Paradise Beach Camping», καταφύγιο για low budget τουρίστες που πήγαιναν στο νησί είτε για να χαλαρώσουν, είτε για να διασκεδάσουν σε ξέφρενους ρυθμούς, είτε και για τα δύο μαζί. Πριν από περίπου 11 χρόνια ο χώρος μετατράπηκε και σε ξενώνα (hostel), χωρίς όμως να χάσει τον χαρακτήρα του κάμπινγκ, προσελκύοντας νέους από κάθε γωνιά της Γης που είχαν ακούσει πολλά για τα κρυστάλλινα νερά της Παράγκας και αδημονούσαν να βουτήξουν σε αυτά.
Η σύγχρονη εποχή
Τα χρόνια πέρασαν, η Μύκονος άλλαξε και οι κατασκηνωτές έγιναν «είδος προς εξαφάνιση». Στις παραλίες χτίστηκαν θεόρατα beach bars, αληθινά κοπτήρια χρήματος, με bodyguards που απαγορεύουν την είσοδο σε όσους σκάνε μύτη χωρίς να έχουν κάνει κράτηση στις ξαπλώστρες. Μαζί και boutique ξενοδοχεία με πισίνες και δωμάτια των 1.000 ευρώ και άνω τη βραδιά.
Παρά την πανδημία, το νησί συνέχισε να προσελκύει μεγάλες επενδύσεις. Στην παραλία Καλό Λιβάδι, όπως θα διαβάσετε αναλυτικά και πιο κάτω, έχουν μπει τα θεμέλια για την κατασκευή τριών μεγάλων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, μια επένδυση κόστους άνω των 200 εκατ. ευρώ, άλλα 130 εκατ. ευρώ πέφτουν στην άμμο του Καλαφάτη, ενώ στην Ελιά τρέχει άλλη μια μεγάλη επένδυση που αφορά πεντάστερο ξενοδοχείο. Επίσης, αρκετά μικρότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σε διάφορα σημεία του νησιού, μεταξύ των οποίων και μια νέα επένδυση 40 εκατ. ευρώ από την οικογένεια Δακτυλίδη στον Πλατύ Γιαλό.
Αναπόφευκτα λοιπόν, ο άνεμος της αλλαγής θα έφτανε κάποια στιγμή και στο κάμπινγκ του Καρδιτσιώτη Γιώργου Πλατανιά στην Παράγκα. Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», τις οποίες επιβεβαίωσε σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του ο ίδιος ο επιχειρηματίας, στη θέση του κάμπινγκ πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα η κατασκευή μιας υπερπολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας. Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ, στο οποίο συμμετέχει ο Κορίνθιος επιχειρηματίας Γιάννης Παπαλέκας, που έγινε γνωστός στη Ρουμανία ως «βασιλιάς του real estate» λόγω της Globalworth, ή ως «Mr Nammos» στην Ελλάδα από τη συμμετοχή του στο διάσημο παραθαλάσσιο εστιατόριο «Nammos» και το εμπορικό χωριό «Nammos Village».
Η συμφωνία, εκτός από το ξενοδοχείο, περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός beach bar-restaurant, στο πρότυπο του «Nammos». Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι συζητήσεις και με διεθνείς αλυσίδες στον χώρο της εστίασης. Η κίνηση αυτή αναμένεται να αυξήσει τον ανταγωνισμό και δη στην παραλία της Παράγκας, όπου βρίσκονται δύο από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εστίασης, το φημισμένο beach bar-restaurant «Scorpios» και το «SantAnna» με τη μεγαλύτερη πισίνα στην Ευρώπη.
Πιθανότατα και το ξενοδοχείο που ετοιμάζεται στην Παράγκα, στη θέση του κάμπινγκ, θα λειτουργήσει κάτω από την ομπρέλα μεγάλου ομίλου και θα περιλαμβάνει, όπως φαίνεται και από τα σχέδια, περίπου 50 σουίτες, από τις οποίες κάποιες θα διαθέτουν ιδιωτικές πισίνες, κέντρο ευεξίας και μπουτίκ με διεθνή brands. Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», το deal μεταξύ Πλατανιά και Παπαλέκα έκλεισε στα 35 εκατ. ευρώ και θα χρειαστούν 20 εκατ. ακόμη για να ολοκληρωθεί το πρότζεκτ.
Καταιγίδα επενδύσεων
Και η μετατροπή του κάμπινγκ της Παράγκας σε πεντάστερη ξενοδοχειακή μονάδα δεν είναι το μοναδικό πρότζεκτ που είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο. Από τις αρχές του καλοκαιριού έχουν ξεκινήσει να τρέχουν πολλά και σημαντικά έργα που αφορούν τον τουρισμό πολυτελείας. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος για το νησί, ως έναν από τους πιο σίγουρους προορισμούς για τη μετά COVID-19 περίοδο, είναι και το γεγονός ότι από τη σεζόν του 2021 εντείνουν την παρουσία τους στη Μύκονο με απευθείας πτήσεις πολλές αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Aegean με δική της βάση, η Lufthansa, η Ryanair κ.ά.
Ηδη το Pacha Group έθεσε σε λειτουργία το συγκρότημα «Destino Pacha Mykonos» στον Αγιο Στέφανο, σκαρφαλωμένο στην άκρη μιας πλαγιάς με θέα από το Λιμάνι και τη Χώρα έως τον Τούρλο και τα Κανάλια. Την ίδια στιγμή, μεγάλα ονόματα του ξενοδοχειακού χώρου, όπως Accor, One&Only, Ritz-Carlton, Six Senses, Rocco Forte, ετοιμάζονται να αποβιβαστούν στο νησί στοχεύοντας σε πολυτελείς μονάδες, κάποιες από τις οποίες περιλαμβάνουν και τουριστικές κατοικίες.
Ανάμεσα στους ομίλους που επίσης έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το νησί είναι και η Rocco Forte, η οποία έχει πραγματοποιήσει μάλιστα, κατά πληροφορίες, σχετικές επαφές και με τον όμιλο Δουζόγλου, που έχει τοποθετηθεί ήδη από το 2016 στο νησί, αρχικά με την αγορά του ξενοδοχείου «Λητώ» και εν συνεχεία με το συγκρότημα βιλών που αγοράστηκε από την οικογένεια Αγγελόπουλου και τα σχέδια για ένα resort 140 δωματίων στην παραλία Ελιά.
H Rocco Forte, έχοντας ξεκινήσει με ιταλικό αέρα από το 1996, αριθμεί 15 ανεξάρτητα ξενοδοχεία και resorts σε σημεία-φιλέτα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, σε δημοφιλείς ιταλικούς προορισμούς (Ρώμη, Φλωρεντία κ.α.), αλλά και αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, όπως Εδιμβούργο, Λονδίνο, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Βερολίνο κ.τ.λ., με επόμενους σταθμούς της σε Σανγκάη, Παλέρμο και Μιλάνο.
Στο Καλό Λιβάδι η Grivalia Hospitality με τη Frontisa ετοιμάζουν το «Project Blue». Πρόκειται για πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα το οποίο, σύμφωνα με τα σχέδια, θα αναπτυχθεί σε έκταση 90 στρεμμάτων και θα διαθέτει 150 δωμάτια και σουίτες στη θέση Φερά Γκρεμνά - Βατούδια.
Κοντά στην παραλία του Καλαφάτη, η White Mulberry Development έχει βάλει μπρος την ανάπτυξη δύο ξενοδοχειακών συγκροτημάτων που θα λειτουργήσουν με τα εμπορικά σήματα της Accor, Raffles Mykonos και Fairmont Mykonos. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή δύο ξενοδοχείων με συνολικά 450 κλίνες καθώς και 35 αυτόνομες πολυτελείς κατοικίες.
Πάνω από την παραλία του Ορνού πρόκειται να λειτουργήσει την ερχόμενη τουριστική σεζόν και το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο «Once in Mykonos», το οποίο θα διαθέτει 50 σουίτες με πισίνες, κέντρο ευεξίας, χώρους εστίασης κ.ά. και θα είναι υπό τη διαχείριση της εταιρείας ανάπτυξης και διαχείρισης ξενοδοχείων HIP Hospitality. Εκτός από τις μεγαλύτερες άδειες για δύο νέα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων με πισίνα, έχουν εγκριθεί στην περιοχή της Ελιάς δύο ακόμη 5 αστέρων στη θέση Πυργί, αλλά και ένα στη θέση Tagoo από την οικογένεια Κουσαθανά.
Στο τέλος μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης σεζόν που, παρά την πανδημία, ξεπέρασε κάθε προσδοκία, τα νούμερα που κατέγραψε η Μύκονος είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το θερινό τρίμηνο του 2021, όπου το νησί ήταν ανοιχτό στους επισκέπτες, στο αεροδρόμιο το ποσοστό της επιβατικής κίνησης ξεπέρασε το 80% της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Αντίστοιχα αξιοσημείωτη είναι και η επίδοση της ακτοπλοΐας, όπου η συνολική διακίνηση επιβατών μέχρι σήμερα έχει αγγίξει τις 750.000 άτομα. Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. στον κλάδο καταλυμάτων για τον Ιούλιο, όπου υπήρχε αύξηση στα έσοδα κατά 622% σε σχέση με την περυσινή χρονιά. Σημειώνεται ότι στο νησί υπάρχουν 360 ξενοδοχεία, 100.000 και πλέον αδειοδοτημένες κλίνες και περίπου 3.000 αδειοδοτημένα Airbnb.
Πηγή: protothema.gr