Μπορεί κάθε χρόνο να αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός των επιβατών που διακινούνται στα 24 αεροδρόμια, που βρίσκονται υπό κρατική διαχείριση καθώς υπάγονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ωστόσο σε επίπεδο υποδομών και εγκαταστάσεων, τα εν λόγω αεροδρόμια μοιάζουν να έχουν παγώσει στον χρόνο, θυμίζοντας δεκαετίες παλαιότερων εποχών.
Αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50% από τα συνολικά 39 αεροδρόμια της χώρας, στα οποία πραγματοποιούνται εμπορικές πτήσεις, οι 24 αερολιμένες (Ηράκλειο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη), εκτός από πολυάριθμους επιβάτες (+5% η επιβατική κίνηση στο επτάμηνο), συγκεντρώνουν πλήθος αρνητικών σχολίων τόσο από εγχώριους όσο και ξένους επισκέπτες, οι οποίοι έτυχε να τα χρησιμοποιήσουν για κάποιο ταξίδι τους.
Ανεπαρκείς συνθήκες στα πιο πολυσύχναστα
Ακόμη πιο αποθαρρυντικό είναι το γεγονός πως ορισμένα εξ αυτών, αν και εντοπίζονται σε κάποιους από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, φαίνεται οι εγκαταστάσεις να έχουν αφεθεί στην τύχη τους εδώ και αρκετά χρόνια, παρουσιάζοντας μια άκρως απογοητευτική εικόνα.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο Ηρακλείου, Νίκος Καζαντζάκης, το οποίο ,μάλιστα, αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο σε διεθνείς αφίξεις. Εν αναμονή της ολοκλήρωσης των εργασιών για την κατασκευή του νέου αερολιμένα στο Καστέλι και της έναρξης της λειτουργίας του, η οποία προγραμματίζεται εντός του 2027, το υφιστάμενο εμφανίζει σημάδια εγκατάλειψης και απαξίωσης, τα οποία γίνονται εντονότερα υπό το βάρος της εκρηκτικής ανόδου της επιβατικής κίνησης των τελευταίων ετών.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΥΠΑ, κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου της φετινής χρονιάς, καταγράφηκαν 2 εκατ. διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ενώ μόνο για τον μήνα Ιούλιο, διακινήθηκαν συνολικά πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες. Στην αυξημένη κίνηση, η οποία δοκιμάζει τα όρια των γηρασμένου και κακοσυντηρημένων υποδομών, αποδίδουν κύκλοι του υπουργείου μεταφορών, τις δύσκολες συνθήκες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες.
Σχέδιο για αξιοποίηση
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεν είναι το μοναδικό από τα 24 που μαζεύει πλήθος αρνητικών κριτικών στο διαδίκτυο και σκοράρει αρκετά χαμηλά καθώς παρόμοια σχόλια συγκεντρώνουν και άλλα όπως για παράδειγμα της Καλαμάτας, της Πάρου, της Νάξου, της Χίου, της Μήλου και της Καρπάθου. Τα υπόλοιπα φαίνεται ότι έχουν γλιτώσει από τη δίνη της πληθώρας των αρνητικών σχολίων, παρουσιάζοντας μια καλύτερη εικόνα.
Να σημειωθεί ότι οι πιο σημαντικές αυξήσεις επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ τον Ιούλιο 2024 σε σχέση με πέρυσι, καταγράφηκαν στο αεροδρόμιο Κάσου +89,8%, στο αεροδρόμιο Μήλου με +33%, στο αεροδρόμιο Νάξου με +30%, και στο αεροδρόμιο Σητείας με +27,7%.
Επισημαίνεται ότι για τα 22 αεροδρόμια καθώς και για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, υπάρχει σχέδιο από το Υπερταμείο για την αξιοποίηση τους μέσω διαγωνισμών παραχώρησης με τη διαδικασία για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας να βρίσκεται σε πιο ώριμο στάδιο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα 22 καθώς υπολογίζεται με βάση το αισιόδοξο σενάριο ότι πριν την εκπνοή της τρέχουσας χρονιάς θα υπάρξει κατακύρωση σε συμβασιούχο.
Πηγή: Capital.gr