Στις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις Κυκλάδες αλλά και στα χειρότερα που είναι μπροστά μας, αναφέρεται ο Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής και υπ. Βουλευτής Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Πολυχρονάκος.
‘’ Το υψηλό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις Κυκλάδες δεν είναι πρόσκαιρο φαινόμενο. Αντίθετα τα πολύ δύσκολα και για την
ακτοπλοΐα και για τον τουρισμό στα νησιά μας είναι μπροστά μας. Και εξηγούμαι: οι προτάσεις της Κομισιόν για την υιοθέτηση πράσινων πολιτικών για την ακτοπλοία , η περίφημη δέσμη’’ Fit for 55’’, θέτει ως στόχο την προώθηση της χρήσης οικολογικών καυσίμων από τα πλοία και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030.
Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά σημαίνει ότι αν δεν ανανεωθεί ο γερασμένος στόλος της ελληνικής ακτοπλοΐας με νέα και σύγχρονα πλοία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οικολογικό καύσιμα και να έχουν περιβαλλοντικό αποτύπωμα , τότε θα πρέπει οι εταιρείες να καταβάλλουν δικαιώματα εκπομπών άνθρακα. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, αυτό θα σημάνει την αύξηση του
κόστους λειτουργίας των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά 207 εκ.ευρώ το 2026.
Η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά περίπου 30% και μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης κατά 28% αφού υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μείωση κατά 5,4 εκ.επιβάτες το 2026.