Η σύζυγος του κυβερνήτη του υποβρυχίου, απόγονος τραγικού ζευγαριού του «Τιτανικού»
Η σύζυγος του Διευθύνοντος Συμβούλου της OceanGate, είναι απόγονος του εύπορου ζευγαριού από τη Νέα Υόρκη, που πνίγηκε στο ναυάγιο του Τιτανικού το 1912.
Η Γουέντι Ρας είναι παντρεμένη με τον Στόκτον Ρας, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα στους πέντε επιβαίνοντες του βαθυσκάφους Titan, που αγνοείται στα βάθη του Ατλαντικού.
Οι προ-προπαππούδες της, Ίσιντορ και Ίντα Στράους, έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο του Τιτανικού. Ο Ίσιντορ Στράους ήταν συνιδρυτής του πολυκαταστήματος Macy’s.
Μάλιστα, οι πρόγονοι της Ρας απαθανατίστηκαν στην ταινία του Τζέιμς Κάμερον «Τιτανικός» το 1997, με τον σκηνοθέτη να τους παρουσιάζει αγκαλιασμένους σε ένα κρεβάτι καθώς το νερό έμπαινε ορμητικά στο πλοίο.
Η αποκάλυψη έρχεται καθώς κορυφώνεται η αγωνία για την τύχη των επιβαινόντων στο αγνοούμενο υποβρύχιο.
Στο ζευγάρι είχαν προσφερθεί στην πραγματικότητα θέσεις σε μια σωσίβια λέμβο – σε εκείνη επειδή ήταν γυναίκα και στον Ίσιντορ επειδή ήταν γνωστός ως πρώην μέλος του Κογκρέσου και συνιδιοκτήτης του πολυκαταστήματος Macy’s. Αλλά ο Ίσιντορ αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν θα πήγαινε μέχρι να φύγουν όλες οι γυναίκες και τα παιδιά και η Ίντα δεν δέχθηκε τότε να πάει χωρίς τον 40χρονο σύζυγό της.
Έδωσε το παλτό της από βιζόν στην υπηρέτρια της, Έλεν Μπερντ, για να τη ζεστάνει καθώς απομακρυνόταν με τη σωσίβια λέμβο.
To ζευγάρι των Ρας
Η Γουέντι Ρας παντρεύτηκε τον μηχανικό και επιχειρηματία Στόκτον Ρας το 1986.
Έχει επισκεφθεί τα συντρίμμια του Τιτανικού τρεις φορές με την εταιρεία του συζύγου της τα τελευταία δύο χρόνια και εργάζεται ως διευθύντρια επικοινωνίας της OceanGate.
Ο Στόκτον Ρας, 61 ετών, ίδρυσε την OceanGate το 2009.
Ο γεννημένος στο Σιάτλ, με σπουδές στο Πρίνστον, αεροναυπηγός μηχανικός, εργάστηκε σε μαχητικά αεροσκάφη και αρχικά ήλπιζε να πάει στον Άρη πριν στρέψει την προσοχή του στη θάλασσα.
Οι φόβοι του Ρας για το περιπετειώδες ταξίδι
Ο Ρας μίλησε σε περυσινή συνέντευξή για τους φόβους του σχετικά με το περιπετειώδες ταξίδι στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού, αλλά τελικά επέμεινε ότι η αποστολή του ήταν ασφαλής.
«Ξέρεις, υπάρχει ένα όριο. Ξέρεις, κάποια στιγμή, η ασφάλεια είναι σκέτο χάσιμο χρόνου. Θέλω να πω, αν θέλεις απλώς να είσαι ασφαλής, μην σηκώνεσαι από το κρεβάτι», δήλωνε για τη φιλοσοφία του.
«Μην μπαίνεις στο αυτοκίνητό σου. Μην κάνεις τίποτα. Κάποια στιγμή, θα πάρεις κάποιο ρίσκο, και είναι πραγματικά ζήτημα κινδύνου/ανταμοιβής. Νομίζω ότι μπορώ να το κάνω με την ίδια ασφάλεια παραβιάζοντας τους κανόνες», ισχυρίστηκε δε ο Ρας στο CBS News.
Όταν ρωτήθηκε για τι ανησυχούσε περισσότερο ανέφερε την αδυναμία να επιστρέψει στην επιφάνεια. «Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι πράγματα που θα με εμποδίσουν να βγω στην επιφάνεια», είπε.
«Προεξοχές, δίχτυα ψαριών, κίνδυνος να κολλήσουμε…. Είναι αρκετά ξεκάθαρο – αν πρόκειται για προεξοχή, μην πάτε κάτω από αυτή. Εάν υπάρχει δίχτυ, μην το πλησιάζετε. Έτσι, μπορείτε να τα αποφύγετε εάν είστε απλώς αργοί και σταθεροί».
Δήλωσε επίσης ότι στόχος ήταν η τεχνολογία και ο σχεδιασμός του υποβρυχίου να ήταν απλοϊκός, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός λευκού χειριστηρίου κονσόλας παιχνιδιών Xbox για την κατεύθυνσή του. «Λειτουργούμε όλο αυτό (το Titan) με το χειριστήριο παιχνιδιών», είπε. «Θα πρέπει να είναι σαν ασανσέρ, δεν πρέπει να χρειάζεται πολλή επιδεξιότητα».
Ανεξάρτητα από τις όποιες ανησυχίες του, συμπεριλαμβανομένου του συντριπτικού βάρους της πίεσης του νερού, φαινόταν σίγουρος ότι δεν υπήρχε θέμα ασφαλείας.
«Δεν νομίζω ότι είναι πολύ επικίνδυνο. Αν κοιτάξετε τη δραστηριότητα των υποβρυχίων τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, δεν υπήρξε καν ένας σοβαρός τραυματισμός, πόσω μάλλον ένας θάνατος» ισχυρίστηκε ο Ρας.