Την οργή της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, και όχι μόνο προκάλεσε η επίδειξη μόδας που πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο.
«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία» αναφέρει χαρακτηριστικά η υπουργός Πολιτισμού.
Ολόκληρη η δήλωση της κυρίας Λίνας Μενδώνη:
«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως».
Η επίδειξη μόδας
Όπως μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα The Thelegraph ο Τούρκος σχεδιαστής Erdem Moralıoğlu πραγματοποίησε την τελευταία του επίδειξη πασαρέλας στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα. «Τα αρχαία ελληνικά γλυπτά εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο, αφού μεταφέρθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές του 1800 από τον Thomas Bruce, 7ο κόμη του Έλγιν» αναφέρει το δημοσίευμα.
Όπως αναφέρει, το σκηνικό ήταν μια δήλωση που υπογράμμιζε την έμπνευση για τη φθινοπωρινή συλλογή μόδας του Erdem: την κομψή γκαρνταρόμπα της Αμερικανοελληνίδας σοπράνο Μαρίας Κάλλας.
«Η Κάλλας είχε ξεριζωθεί», δήλωσε ο Μοραλιόγλου στα παρασκήνια, σημειώνοντας ότι γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς και μεγάλωσε και εκπαιδεύτηκε στην Αθήνα. «Ήθελα να παρουσιάσω σε έναν χώρο που να φέρνει στο μυαλό την ελληνικότητά της. Αυτή η ιδέα του να είναι κάποιος από κάπου και να καταλήγει κάπου αλλού με ενδιαφέρει πολύ. Νομίζω ότι υπάρχουν κάποιοι παραλληλισμοί εκεί» σημειώνει ο Τούρκος σχεδιαστής.