Απάντηση της Διοίκησης του Κ.Υ. Πάρου σε καταγγελία συγγενούς ασθενούς
Σε ότι αφορά συκοφαντικό δημοσίευμα της κ. Maria Batistatou Davis το οποίο μάλιστα κοινοποιήθηκε από την ίδια εκτεταμένα στο διαδίκτυο και το οποίο κατηγορεί ευθέως το προσωπικό του ΚΥ Πάρου για την ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα σε συγγενικό της πρόσωπο, έχουμε να σχολιάσουμε και να απαντήσουμε τα ακόλουθα.
Κατ’ αρχήν το συγγενικό της πρόσωπο διαγνώστηκε με λοίμωξη από κορωναϊό ήπιας/μετρίας βαρύτητας και παραμένει μέχρι και σήμερα νοσηλευόμενο σε άριστη κατάσταση στο ΚΥ Πάρου. Επειδή αυτές οι περιπτώσεις νοσηλεύονται για μερικές ημέρες, ενώ το ΚΥ δεν νοσηλεύει ασθενείς, οι ιατροί του ΚΥ συνέστησαν για προληπτικούς λόγους διακομιδή σε Νοσοκομείο. Όμως, παρά την βελτίωση της κατάστασης του συγγενικού της προσώπου από την ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα που δέχθηκε στο ΚΥ, η εν λόγω κυρία, αναίτια και εντελώς απρόκλητα κατήγγειλε δημόσια τα ακόλουθα ψευδή και συκοφαντικά γεγονότα:
- Ψευδώς και εν γνώση του ψεύδους η ίδια καταλογίζει την «ταλαιπωρία» του
συγγενικού της προσώπου στο προσωπικό του ΚΥ Πάρου. Στην πραγματικότητα, είχε ενημερωθεί από την πρώτη μάλιστα ημέρα, ότι ο πατέρας της για προληπτικούς λόγους, έπρεπε να διακομιστεί σε Νοσοκομείο το οποίο ζητήθηκε από το ΕΚΑΒ χωρίς καμία καθυστέρηση. Ψευδώς συνεπώς εμπλέκει το προσωπικό του ΚΥ για την τυχόν καθυστέρηση της διακομιδής, παρότι ενημερώθηκε ότι το ΚΥ Πάρου δεν έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα για αυτή, αφού είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΕΚΑΒ. Βέβαια η εν λόγω διακομιδή, ήταν φυσικό να μην μπορεί να ολοκληρωθεί αμέσως λόγω καιρού και αφού συγχρόνως αφορούσε ασθενή σταθερό που δεν κινδύνευε. - Ψευδώς και εν γνώση του ψεύδους (καθώς η ίδια παρέμεινε στο ΚΥ Πάρου όλο το 24ωρο), αναφέρει ότι στην μονάδα δεν υπάρχουν νοσηλευτές και ιατροί ενώ η ίδια διαπίστωσε ότι στην εφημερία του ΚΥ από το μεσημέρι και μετά παραμένουν διαρκώς εντός της μονάδας 3 ιατροί και δύο νοσηλευτές (3 ιατροί και μια νοσηλεύτρια κατά τη διάρκεια της νύχτας), οι οποίοι βέβαια αντιμετωπίζουν τους ασθενείς με γνώμονα πάντα την βαρύτητα της κατάστασή τους και όχι με βάση τις καταγγελίες ή τις απειλές οι οποίες εκτοξεύονται εναντίον τους.
- Ψευδώς και εν γνώση του ψεύδους ανέφερε ότι ήταν δήθεν αρνητική και δήθεν
«επιβαρύνεται η υγεία της» με την επαφή με τον πατέρα της που πάσχει από Covid 19. Στην πραγματικότητα η ίδια ζήτησε (και μάλιστα επίμονα) να της επιτραπεί να επισκέπτεται τον πατέρα της (ο οποίος παρέμενε στους ειδικούς θαλάμους Covid) καθώς η ίδια ενημέρωσε ότι ανάρρωνε από τη νόσο και έτσι ο εφημερεύων ιατρός πράγματι της έδωσε την άδεια να παραμείνει δίπλα στον ασθενή ώστε να τον φροντίσει όπως η ίδια επιθυμούσε - Ψευδώς και εν γνώση του ψεύδους ανέφερε ότι ο πατέρας της δεν έχει την
κατάλληλη νοσηλευτική φροντίδα, ότι καλούσε συνεχώς σε βοήθεια και δεν ερχόταν κανείς, ότι της ζητήθηκε να κάνει νοσηλευτικές πράξεις κτλ. Αντίθετα, όπως αποδείχθηκε μετά από έλεγχο, η μοναδική νυχτερινή νοσηλεύτρια, ανταποκρίθηκε πλήρως τόσο στις ανάγκες του πατέρα της, όσο και στον τεράστιο όγκο πολύ σοβαρότερων περιστατικών που είχαν κατακλίσει το ΚΥ όλο το 24 ωρο και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα το προσωπικό να μην προλάβει ούτε να φάει ούτε να κοιμηθεί. Καμία απολύτως νοσηλευτική πράξη δεν της ζητήθηκε εκτός φυσικά από την απλή καθημερινή φροντίδα που προσφέρουν οι συγγενείς στα νοσοκομεία (πχ να χορηγήσουν νερό, να τον βοηθήσουν τον ασθενή να αλλάξει πλευρό κτλ). Τονίζεται ότι δεν υπάρχει κατάλογος αποκλειστικών νοσηλευτριών στην Πάρο (καθώς το ΚΥ δεν είναι Νοσοκομείο και δεν νοσηλεύει ασθενείς) ή και ακόμη και εάν αυτός υπήρχε, δεν θα μπορούσε ποτέ να καλύψει έναν θετικό ασθενή
5. Ψευδώς και εν γνώση του ψεύδους ανέφερε ότι το air condition δεν λειτουργούσε, ενώ γνώριζε ότι ο πατέρας της βρίσκεται σε θάλαμο αρνητικής πίεσης και ως εκ τούτου ήταν αδύνατη η πτώση της θερμοκρασίας από οποιοδήποτε ψυκτικό μηχάνημα λόγω της ταχείας αποβολής του αέρα από το δωμάτιο
6. Ψευδώς και εν γνώση του ψεύδους αναφέρει ότι το προσωπικό της μίλησε εριστικά: αντιθέτως όταν κατά τις πρώτες πρωινές ώρες η νοσηλεύτρια υπηρεσίας επισκέφτηκε τον πατέρα της για τη συνήθη νοσηλευτική φροντίδα και της ζήτησε να κλείσει τα παράθυρα (ώστε να μην οδηγείται ο μολυσμένος αέρας μέσα στο υπόλοιπο «καθαρό» ΚΥ όπως και έξω στο πεζοδρόμιο), τότε αυτή της επιτέθηκε με χυδαία ύβρη, ζητώντας της μάλιστα να βγει αμέσως από τον θάλαμο νοσηλείας! Η νοσηλεύτρια παρά την κόπωσή της, με επαγγελματισμό δεν αποκρίθηκε στις ύβρεις, με αποτέλεσμα η ίδια αργότερα να αναγκαστεί να της ζητήσει συγνώμη για την υβριστική συμπεριφορά της.
Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού θα πρέπει να γνωρίζουν ότι προσωπικό του ΚΥ, (το οποίο δίνει κατά κανόνα τον καλύτερό του εαυτό ενώ αυτή την εποχή ξεπερνά συχνά τα όρια της ανθρώπινης αντοχής), αξίζει μια εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση από καταγγελίες και σχόλια σαν τα προαναφερόμενα. Τέλος, ιδιαίτερα αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η αναφορά της «καταγγέλλουσας» ότι διαμένει μονίμως στην Αυστραλία, χώρα με εξαιρετικά προικισμένους, ευγενικούς και καλλιεργημένους κατοίκους, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από τον οποιοδήποτε ποιος είναι ο καταλληλότερος τρόπος οργάνωσης της φροντίδας σε απομονωμένες περιοχές και τι παραχωρήσεις αυτό συνεπάγεται.